cinemaofiran

cinema

cinemaofiran

cinema

Bi Madar

فیلم بی مادر

 

فیلم بی مادر محصول ۱۴۰۰ به کارگردانی مرتضی فاطمی

کارگردان: سید مرتضی فاطمی | ژانر: اجتماعی، درام | تولید: 1400 | انتشار: سال 1400

مدت‌‌ زمان: 90 دقیقه | نوع: سینمایی | مخاطب: خانواده | کیفیت: BluRay

فرمت: MP4 | تهیه‎‌کننده: محمدرضا مصباح و علی اوجی

خلاصه داستان:

فیلم بی مادر، زندگی آرام امیرعلی و همسرش را به تصویر کشیده است که با پافشاری یکی از آن‌ها روی یک تصمیم‌، ناخواسته وارد آزمایش‌ها، دو راهی‌ها و مخاطرات اخلاقی پیچیده‌ای می‌شود. انسان چیزی را به دست نمی‌آورد، مگر اینکه چیزهایی را از دست بدهد و هر تصمیمی بهایی دارد که باید پرداخته شود

  

بازیگران:
امیر آقایی، پردیس پورعابدینی، پژمان جمشیدی، میترا حجار، علی اوجی، سارا محمدی، بیتا عزیزاوقلو، شیرین ضابطیان، فاطمه میرزایی و

درباره فیلم:
فیلم سینمایی بی مادر (Motherless) فیلمی اجتماعی، درام و خانوادگی به کارگردانی سید مرتضی فاطمی است که در سال 1400 ساخته و اکران شد؛ فیلمنامه فیلم بی مادر را مرتضی فاطمی به رشته تحریر درآورده و تهیه‌کنندگی آن را نیز محمدرضا مصباح و علی اوجی به صورت مشترک بر عهده داشته‌‌‌‌اند؛ فیلم بی مادر از تولیدات بخش خصوصی «کانون فیلم نسیم» است که در بخش سودای سیمرغ چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت؛ سید مرتضی فاطمی از چهره‌های باسابقه عرصه مطبوعات است که چند صباحی تهیه‌کنندگی و اجرا در تلویزیون را هم تجربه کرد و حال در مقام کارگردان، فیلم بلند «بی‌مادر» را در جشنواره چهلم فیلم فجر رونمایی کرده است؛ در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «انسان چیزی به دست نمی‌آورد، مگر چیزهایی از دست بدهد…»؛ مادرانگی در جشنواره امسال مفهوم پر کاربردی است و «بی مادر» سید مرتضی فاطمی با تاکید بر فقدان یک مفهوم یا موجود در همان عنوان خود می‌خواهد از ضرورت و اهمیت حضور آن بگوید. از این رو تجربه مادرانگی و فرزند آوری را با قصه رحم اجاره‌ای پیوند می‌زند تا از پس آن هم یک موقعیت اخلاقی پیچیده را به تصویر بکشد و هم دشواری مادرانگی را از منظری متفاوت بازنمایی کند؛ شاید بتوان از حیث مفهومی مهمترین مساله فیلم را در ارتباط با موقعیت مادرانگی در از دست دادن‌ها و بدست آوردن‌ها جستجو کرد؛ اینکه مهروز فرزندی را از دست می‌دهد تا فرزندی دیگر را بدست آورد؛ شخصیت محوری قصه را باید مهروز دانست؛ مادری که هم سوگ فرزند و هم سور فرزند را در مدتی کوتاه تجربه می‌کند؛ ضمن اینکه قرار است موقعیت و تجربه مادرانگی در نسبت با مساله رحم اجاره‌ای در یک چالش عاطفی قرار بگیرد؛ اینکه بچه‌ای که در رحم اجاره‌ای متولد می‌شود چقدر می‌تواند تجربه و عواطف مادرانگی را به وضعیتی متضاد و پارادوکسیکال بدل کند؛ از یک سو مادر باید موجودی را به دنیا آورد که فرزند دیگری است و از سوی دیگر مهر و عطوفت او در زنی که فرزند را زایده به عنوان مهر مادرانه وجود دارد؛ پرسشی که فراتر از قصه فیلم می‌تواند ذهن مخاطب را درگیر خود کند؛ موسیقی متن و آواز تیتراژ پایانی این فیلم براساس بخشی از لالایی مادر افغانی «الله هو» نواخته شده است؛ جالب است بدانید پردیس پورعابدینی در «بی مادر» برای اولین‌ بار نقش شخصیت اصلی یک فیلم سینمایی را بازی می‌کند و همچنین این اولین تجربه همکاری پژمان جمشیدی و امیر آقایی جلوی دوربین یک فیلمساز محسوب می‌شود

سایر عوامل:

سرمایه‌گذار: صالح مؤذن‌زاده، مدیر فیلم‌برداری: مسعود سلامی، تدوین: بهرام دهقان و محمد نجاریان، طراح صحنه: سهیل دانش اشراقی، طراح گریم: محمود دهقانی، صدابردار: بابک اردلان، طراح لباس: گلناز گلشن، مدیر تولید: محمد حیدرقلی، برنامه‌ریز و دستیار کارگردان: روزبه سجادی حسینی، منشی صحنه: محسن بهاری، مدیر تدارکات: سجاد نوری، جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیگ، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: محمد برادران، عکاس: مریم رضوی، فیلمبردار پشت‌ صحنه: شهیار کبیری، مدیر روابط‌ عمومی: زهرا مرزآبادی.

 

Bi Madar 1400

Bi Madar 1400

Bi Madar 1400

Bi Madar 1400

Bi Madar 1400

Bi Madar 1400

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد